JavaScript must be enabled in order for you to see "WP Copy Data Protect" effect. However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser. To see full result of "WP Copy Data Protector", enable JavaScript by changing your browser options, then try again.
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΕ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ, ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ, ΕΥΘΥΝΗΣ ΑΠΟ ΙΑΤΡΙΚΗ ΑΜΕΛΕΙΑ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ. ΓΙΑ ΑΝΑΘΕΣΗ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΛ. ΑΜΕΣΗΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΟΛΟ ΤΟ 24ΩΡΟ: 6932212338

ΟΜΙΛΟΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΣΩΚΡΑΤΗ ΠΡΟΒΑΤΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΑΘΗΝΑ – ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ  –  ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ 44 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΤΗΛ.ΚΕΝΤΡΟ: 2310 270 580 – FAX: 2310 233 821 – E-MAIL: INFO@PROVATASLAW.GR
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΠΡΟΒΑΤΑΣ -ΤΗΛ ΑΜΕΣΗΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ: 6932 212-338

 

ΕΚΔΙΔΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΣΑΣ ΓΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ, ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ, BARS ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΥΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΣΑΣ ΠΑΡΑΔΙΔΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΣΑΣ
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟ ΤΟ 24ΩΡΟ, ΔΙΠΛΑ ΣΑΣ
ΔΙΚΑΙΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΕΙΣΤΕ 6932 212 338

ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

Έχοντας συγκεντρώσει πολύχρονη πείρα στον τομέα του υγειονομικού δικαίου ο σύγχρονος τρόπος ζωής δημιουργεί ιδιαίτερες ανάγκες προστασίας της Δημόσιας Υγείας. Στο πλαίσιο αυτό έχουν θεσπιστεί κανόνες οι οποίοι ορίζουν τις ιδιαίτερες προφυλάξεις που πρέπει να λαμβάνονται ώστε να τηρείται το απαραίτητο  μέτρο ασφαλείας. Υπάγονται λοιπόν υπό το πρίσμα αυτό, όλες οι διαδικασίες και οι όροι που πρέπει να πληρούν τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ήτοι καφετέριες, μπαρ, ταβέρνες, σνακ-μπαρ αλλά και κάθε άλλη διατύπωση που πρέπει να πληρεί όποιος χρησιμοποιεί οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει την υγεία των πολιτών.

Οι ανωτέρω περιγραφόμενες διαδικασίες είναι ιδιαίτερα πολύπλοκες και  κατά τη διεκπαιρέωσή τους η πείρα μας έχει δείξει ότι ανακύπτουν πολλά νομικά ζητήματα που απαιτούν για την επίλυσή τους ιδιαίτερες γνώσεις . Με γνώμονα αυτό  το γραφείο μας έχει δημιουργήσει μια ομάδα εξειδικευμένων δικηγόρων οι οποίοι είανι σε θέση να αναλάβουν και να διεκπαιρεώσουν για σας κάθε σχετική υπόθεσή άμεσα  και υπεύθυνα.

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

 

Εισαγωγικά :

Λέγοντας καταστήματα – επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος εννοούμε εκείνα τα καταστήματα και τις επιχειρήσεις, όπου γίνεται παρασκευή – διακίνηση – διάθεση τροφίμων και ποτών κάθε είδους ή αποθήκευση ή συντήρηση ή εμπορία, καθώς και προσφορά υπηρεσιών, εξαιτίας των οποίων μπορεί να προκληθεί βλάβη στη δημόσια υγεία.

Από τον ορισμό γίνεται φανερό ότι η ίδρυση και λειτουργία ενός καταστήματος Υγειονομικού ενδιαφέροντος είναι μία σοβαρή διαδικασία με ιδιαίτερη σημασία για τη Δημόσια Υγεία, γι’ αυτό και ο Νομοθέτης πρόβλεψε και επέβαλε τη συμμετοχή της Υγειονομικής Υπηρεσίας, η οποία μετά από αυτοψία θα γνωμοδοτήσει με βάση τη Νομοθεσία, τις εξειδικευμένες γνώσεις και την εμπειρία της για το είδος του καταστήματος που μπορεί να λειτουργήσει σε ένα συγκεκριμένο χώρο. Για κάθε είδος καταστήματος υπάρχει αντίστοιχη υγειονομική νομοθεσία. Τυχόν εμπορικές ονομασίες που χρησιμοποιούν οι ενδιαφερόμενοι δεν αφορούν την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας.

Έτσι, σύμφωνα με τα άρθρα 37 – 39 της υγειονομικής διάταξης Α1β/8577/83 :

α) ως καφετέρια (εκσυγχρονισμένο καφενείο) : (για καθισμένους πελάτες), νοείται το κατάστημα, όπου προσφέρονται κάθε είδους καφές και άλλα ροφήματα, ποτά οινοπνευματώδη και αναψυκτικά, γλυκά, παγωτά, τυρόπιτες, τοστ και άλλου είδους σάντουιτς, τα οποία περιέχουν είδη που δεν απαιτούν ιδιαίτερη επεξεργασία στο κατάστημα. Τα οινοπνευματώδη ποτά προσφέρονται με τη συνοδεία ή μη πρόχειρου μεζέ, ο οποίος προσφέρεται όπως διατίθεται στο εμπόριο, χωρίς ιδιαίτερη επεξεργασία στο κατάστημα (ελιές, τυρί, αλίπαστα κ.λπ.).

β) ως μπαρ : (για καθισμένους πελάτες), νοείται το κατάστημα, όπου προσφέρονται κυρίως οινοπνευματώδη ποτά, με τη συνοδεία ή μη πρόχειρου μεζέ, ο οποίος προσφέρεται όπως διατίθεται στο εμπόριο, χωρίς ιδιαίτερη επεξεργασία στο κατάστημα (ελιές, τυρί, σαλάμι, αλίπαστα, αγγούρι, ντομάτα, αυγό βραστό, ξηροί καρποί κ.τ.όμ.), καθώς και τυρόπιτες, τοστ και άλλου είδους σάντουιτς, που περιέχουν είδη, τα οποία δεν απαιτούν ιδιαίτερη επεξεργασία στο κατάστημα, διάφορα τυριά και αλλαντικά. Στο μπαρ είναι δυνατό να προσφέρονται περιστασιακά, πλην των ανωτέρω ειδών, και καφές, καθώς και διάφορα αναψυκτικά ποτά.

γ) ως εστιατόριο : (για καθισμένους πελάτες), νοείται το κατάστημα, όπου παρασκευάζονται και προσφέρονται διάφορα φαγητά σε καθισμένους ή και σε περαστικούς πελάτες με τη συνοδεία ή μη ποτών κυρίως οινοπνευματωδών ποτών, καθώς και σαλατών, τυριών, φρούτων, γλυκισμάτων κ.λπ., ώστε να αποτελούν πλήρες γεύμα.

δ) ως ταβέρνα : (για καθισμένους πελάτες), νοείται το εστιατόριο, όπου οι πελάτες παραμένουν αρκετό χρονικό διάστημα για διασκέδαση, καταναλώνοντας φαγητά και ποτά με τη συνοδεία ή όχι μουσικής.

ε) ως σνακ μπαρ: (για καθισμένους πελάτες), νοείται το κατάστημα, όπου προσφέρονται σε καθισμένους ή και σε όρθιους πελάτες κάθε είδους ποτά, κυρίως οινοπνευματώδη με τη συνοδεία ποικιλίας «γρήγορων» – τύπου fast food – φαγητών, ζεστών ή κρύων, συμπεριλαμβανομένου και του ψημένου κρέατος (σουβλάκια, μπιφτέκια, μπριζόλες κ.τ.όμ.), τα οποία παρασκευάζονται στο κατάστημα ή έχουν παρασκευαστεί σε νόμιμα εργαστήρια ή εργοστάσια. Αν τα ανωτέρω είδη δεν παρασκευάζονται στο κατάστημα, η προέλευσή τους θα αποδεικνύεται με τα τιμολόγια πώλησης ή τα δελτία αποστολής. Στα σνακ μπαρ μπορεί να προσφέρονται ακόμη και σαλάτες, τυρί, φρούτα, παγωτό και περιστασιακά καφές. Τα σνακ μπαρ αναλόγως του κυρίως προσφερόμενου ποτού χαρακτηρίζονται και ως μπυραρίες, ουζερί κ.λ.π. . Στα σνακ μπαρ περιλαμβάνονται και τα καταστήματα FAST FOOD, δηλαδή αυτά που προσφέρουν γρήγορο φαγητό.

 

ΑΔΕΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ 

Το γραφείο μας αναλαμβάνει την έκδοση αδειών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, χωρίς την απασχόληση σας σε καμία φάση της διαδικασίας.
Από την επιλογή των απαραίτητων δικαιολογητικών, την σύνταξη των απαιτούμενων μελετών από μηχανικό, τον έλεγχο της ηχορύπανσης, την επίβλεψη των εργασιών με βάση τις προϋποθέσεις που θέτει η Δ/νση Υγείας, έως τη λήψη της προέγκρισης της άδειας λειτουργίας, της άδειας τραπεζοκαθισμάτων και της άδειας χρήσης μουσικής.
Το γραφείο μας διαθέτει ένα αξιόλογο επιτελείο εξωτερικών συνεργατών, οι οποίοι αναλαμβάνουν τις επί μέρους εργασίες για την έκδοση των προαναφερθέντων αδειών, χωρίς τη παραμικρή δική σας συμμετοχή και απασχόληση, συμπεριλαμβανομένου και του ελέγχου της ηχορύπανσης από ειδικό ακουστικολόγο.
Με την λήψη της εντολής για την έκδοση των προαναφερόμενων αδειών, δεσμευόμαστε εγγράφως για την ημερομηνία έκδοσης τους.

 

Διαδικασία έκδοσης της άδειας λειτουργίας

Ο ενδιαφερόμενος να λειτουργήσει νέο κατάστημα, καταθέτει στην αρμόδια για τη χορήγηση της άδειας αρχή (π.χ. την υπηρεσία του δήμου στη δικαιοδοσία του οποίου θα λειτουργήσει το κατάστημα ή η επιχείρηση, Ε.Ο.Τ. κτλ.) σχετική αίτηση και υποβάλλει με αυτή όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την προέγκριση.

Η αρμόδια για τη χορήγηση της άδειας αρχή μετά από έλεγχο της πληρότητας των δικαιολογητικών, δίνει την προέγκριση για την άδεια λειτουργίας. Κατόπιν τούτου, ο ενδιαφερόμενος καταθέτει την αίτηση για την οριστική άδεια και τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που τη συνοδεύουν. Ακολούθως, η αρμόδια αρχή διαβιβάζει στην Υγειονομική Υπηρεσία την αίτηση του ενδιαφερόμενου για τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας, στην οποία επισυνάπτονται όλα τα απαραίτητα για την άσκηση του υγειονομικού ελέγχου δικαιολογητικά.

Η Υγειονομική Υπηρεσία, μόλις παραλάβει την ανωτέρω αίτηση, αναθέτει σε αρμόδιους ελεγκτές Επόπτες Δημόσιας Υγείας την άσκηση του απαραίτητου υγειονομικού ελέγχου των χώρων και της συγκρότησης της νεοϊδρυόμενης επιχείρησης, για να διαπιστωθεί αν πληρούνται οι υγειονομικοί όροι και οι προϋποθέσεις που καθορίζουν οι σχετικές διατάξεις της υγειονομικής νομοθεσίας.

Μετά την άσκηση του υγειονομικού ελέγχου, η Υγειονομική Υπηρεσία επιστρέφει στην αρμόδια για τη χορήγηση της άδειας αρχή την αίτηση του ενδιαφερόμενου μαζί με τα σχετικά δικαιολογητικά και τα δύο αντίτυπα των σχεδιαγραμμάτων υπογεγραμμένα και θεωρημένα, αν το κατάστημα κριθεί κατάλληλο για την απόκτηση της αιτούμενης άδειας, ή και τα τρία αντίτυπα των σχεδιαγραμμάτων ανυπόγραφα και αθεώρητα, αν αυτό κριθεί ακατάλληλο. Στο σχετικό διαβιβαστικό έγγραφο της Υγειονομικής Υπηρεσίας επισυνάπτεται και η γνωμοδότηση των ελεγκτών υπαλλήλων (σε ένα αντίτυπο, αν είναι θετική ή σε δύο, αν είναι αρνητική).

Αν το κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος παρουσιάζει μικροελλείψεις, οι οποίες είναι δυνατό να συμπληρωθούν σε μικρό χρονικό διάστημα, η Υπηρεσία μπορεί, αν το ζητήσει ο ενδιαφερόμενος, να ορίσει λογική προθεσμία για τη συμπλήρωση των ελλείψεων και μετά τη λήξη της προθεσμίας αυτής, να επαναλάβει τον υγειονομικό έλεγχο.

Αν κάποιο κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος κριθεί ακατάλληλο, γιατί δεν εκπληρώνει τους υγειονομικούς όρους και προϋποθέσεις, στην αρνητική γνωμοδότηση αναφέρονται σαφώς οι διαπιστώσεις των αρμόδιων ελεγκτών υπαλλήλων, που διενήργησαν τον υγειονομικό έλεγχο, ώστε να λάβει πλήρως γνώση των ελλείψεων ο ιδιοκτήτης του καταστήματος.

Η αρνητική γνωμοδότηση της Υγειονομικής Υπηρεσίας συντάσσεται σε τρία αντίτυπα, από τα οποία τα δύο διαβιβάζονται στην αρμόδια για τη χορήγηση της άδειας αρχή μαζί με την υπόλοιπη αλληλογραφία, που συμπληρώνει το φάκελο. Η εν λόγω αρχή επιδίδει στον ενδιαφερόμενο το ένα αντίτυπο της γνωμοδότησης, για να λάβει γνώση, καθώς και τον υπόλοιπο φάκελο της αίτησης αδείας.

Αίτηση θεραπείας : Αν ο ενδιαφερόμενος συμπληρώσει τις ελλείψεις που διαπιστώθηκαν από τους ελεγκτές υπαλλήλους, ζητάει με νέα αίτησή του προς την αρμόδια για τη χορήγηση της άδειας αρχή την επανεξέταση των εγκαταστάσεων της επιχείρησής του, για την οποία ακολουθείται εκ νέου η προαναφερθείσα διαδικασία.

Υποβολή ένστασης : Κατά της αρνητικής γνωμοδότησης της Υγειονομικής Υπηρεσίας ο ενδιαφερόμενος έχει δικαίωμα, εντός προθεσμίας 20 ημερών από την παραλαβή αυτής της γνωμοδότησης, να προσφύγει στο Νομάρχη, με νέα αίτησή του στην αρμόδια για τη χορήγηση της άδειας αρχή, η οποία θα παραπέμψει την αίτηση αυτή στην Υγειονομική Υπηρεσία, ζητώντας την επανεξέταση των εγκαταστάσεων της επιχείρησής του.

Για τον επανέλεγχο των ανωτέρω εγκαταστάσεων, μετά από την παραπάνω προσφυγή, ορίζονται άλλοι ελεγκτές υπάλληλοι, οι οποίοι εξετάζουν αν πράγματι υπάρχουν ελλείψεις, εξαιτίας των οποίων το κατάστημα κρίθηκε πρωτοβάθμια ως ακατάλληλο και γενικά αν πληρούνται σ’ αυτό οι απαιτούμενοι όροι και προϋποθέσεις, που καθορίζει η σχετική υγειονομική νομοθεσία.

Η αρμόδια για τη χορήγηση της αδείας αρχή δεσμεύεται από την καταφατική γνωμοδότηση της Υγειονομικής Υπηρεσίας και οφείλει να χορηγήσει τη ζητούμενη άδεια ίδρυσης και λειτουργίας, εκτός αν διαπιστώσει ότι δεν συντρέχουν όροι και προϋποθέσεις που προβλέπονται από άλλες, πλην Υγειονομικών, διατάξεις Νόμων, Διαταγμάτων, Αστυνομικών Διατάξεων κ.λ.π. .

Επίσης, οφείλει να μη χορηγήσει τη ζητούμενη άδεια λειτουργίας καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, αν έχει εκδοθεί αρνητική γνωμοδότηση.

Τονίζεται ιδιαίτερα ότι αν και δεν χορηγούνται προσωρινές άδειες, οι άδειες πλέον δεν είναι προσωπικές και αμεταβίβαστες, αλλά χωρεί μεταβίβασή τους. Για να συμβεί αυτό απαιτείται μία δήλωση – παραχωρητήριο του πρώην ιδιοκτήτη, η κατάθεση της παλαιάς άδειας και μία υπεύθυνη δήλωση του νέου ιδιοκτήτη ότι δεν έχει επιφέρει και δεν θα το κάνει, καμία μεταβολή στην προηγούμενη κατάσταση του καταστήματος, σχετικά με τις παραμέτρους των προδιαγραφών υγειονομικού χαρακτήρα. Αν η προηγούμενη άδεια του καταστήματος έχει εκδοθεί στην τρέχουσα πενταετία, δεν απαιτείται καινούριο πιστοποιητικό πυροπροστασίας. ΠΡΟΣΟΧΗ : μέχρι να περατωθεί η διαδικασία έκδοσης της νέας άδειας – τυπικά πέντε ημέρες από τη λήψη των δικαιολογητικών – τόσο ο παλαιός όσο και ο νέος ιδιοκτήτης της άδειας είναι συνυπεύθυνοι αστικώς και ποινικώς.

 

Απαιτούμενα δικαιολογητικά για την έκδοση προέγκρισης άδειας

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΨΗ ΤΗΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗΣ ΠΡΟΕΓΚΡΙΣΗΣ
(Άρθρο 80 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων Ν. 3463/2006)
1. Αίτηση ενδιαφερομένου με πλήρη στοιχεία ταυτότητας.
2.  Δύο (2) πρόσφατες φωτογραφείς του ενδιαφερομένου ή σε περίπτωση εταιρίας, του υγειονομικά υπεύθυνου.
3.  Γραμμάτιο είσπραξης 88 € υπέρ της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης με καταβολή του στην ΑΓΡΟΤΙΚΗ Τράπεζα- Αρ. Λογαριασμού 2150300219554
4.  Από τη Διεύθυνση Κατασκευών Αρχαιολογικών Έργων του Δήμου Θεσσαλονίκης (ΑΓΓΕΛΑΚΗ 13, 4ος όροφος τηλ 2310 296823: Βεβαίωση ότι είναι χώρος ΚΥΡΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ, φωτοαντίγραφο οικοδομικής άδειας, τοπογραφικό σχεδιάγραμμα και φωτοαντίγραφο εγκεκριμένου σχεδιαγράμματος κάτοψης του χώρου θεωρημένα από Διεύθυνση Πολεοδομίας. Εάν η σημερινή οδός ή αριθμός της οικοδομής δεν συμφωνεί με αυτόν που αναγράφεται στην οικοδομική άδεια, βεβαίωση ότι πρόκειται για την ίδια οικοδομή (Διεύθυνση Μελετών Αρχαιολογικών Έργων, 5ος όροφος).
5.  Σχεδιαγράμματα κάτοψης και καθέτου τομής σε τρία (3) αντίτυπα (με πρωτότυπη σφραγίδα και υπογραφή) θεωρημένα από τη Διεύθυνση Κατασκευών Αρχαιολογικών Έργων του Δήμου Θεσσαλονίκης (ΑΓΓΕΛΑΚΗ 13, 4ος όροφος, τηλ. 2310 296823) υπό κλίμακα 1 : 50, τα οποία συντάσσονται από διπλωματούχο μηχανικό ή υπομηχανικό ή εργοδηγό ή σχεδιαστή, στα οποία θα απεικονίζονται και θα αναγράφονται :
Ι. Οι χώροι του υπό ίδρυση καταστήματος και οι ακριβείς διαστάσεις τους (μήκος – πλάτος – ύψος) και ο προορισμός του κάθε χώρου (κυρίως αίθουσα, παρασκευαστήριο, λάντσα κλπ.)
II. Οι τυχόν υπαίθριοι χώροι (πεζοδρόμιο – πεζόδρομος) για την ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων.
III.   Τα στοιχεία του εκμεταλλευτή του καταστήματος (που